Astun lumoukseen työntäessäni käteni saveen, tarttuessani siveltimeen, tunnustellessani uutta lankaa.. tämä blogi on puuhieni päiväkirja. Tervetuloa!

sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Ampiaispesiä ja vilauttelua

Kuulin jutun ampiasten käyttäytymisestä,
että jos ne huomaavat jossakin pesän,
eivät omaa pesää tee samoihin paikkoihin..
..ja niitä voi hämätä feikki-pesillä.

Totta vai tarua?

Päätimme miehen kanssa testata.
Minä tein eilen pesät,
miehen pyynnöstä 12 kpl.
Hän lupasi ripustella ne 
sinne ja tänne.

Minä kun satun olemaan hieman yliherkkä
noille ampiaisen pistoksille..

Ohjetta ei taaskaan ollut,
joten vapaavirkkauksella tuli tälläisiä:


Lanka seiskaveikan jämiä.




.
.
.
.
Mulla on ollut jo pitkään työn alla yksi juttu,
jossa alkaa loppusuora häämöttämään.
Pahuksen pienellä koukulla vielä,
joten olen joutunut tekemään useampia
välitöitä jotta mielenkiinto on pysynyt.

Vilautan,
näitä kukkaneliöitä on syntynyt monta..


Olen välillä ollut ihan tuskastunut noihin,
mutta jotakin hulluutta lienee se,
että kun mulla on samaa lankaa 
myös ihanan vihreänä,
niin olen sitten jo aloittanut siitäkin 
uutta työtä pienellä koukulla..


Odotan kovasti noiden valmistumista,
pääsevät heti käyttöön,
kelit on just sellaiset..

Aurinkoa päiviinne!

5 kommenttia:

  1. Tuon tarinan olen kyllä kuullut, mutta nyt sitten testataan käytännössä jotta toimiiko nuo valepesät, jotka muuten on hauskan näköisiä.
    Mitähän mielenkiintoista sie oot tekemässä??:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, lupaan raportoida onko niistä mitään hyötyä :-)

      Noista mun pienen koukun urakoista.. huh huijaa miten illallakin koukku hikoaa käsissä..!

      Poista
  2. Olen myös miettinyt tuota valepesän vaikutusta ampiaisiin, jotenkin vaikea uskoa. Kerro sitten pysyvätkö poissa!

    VastaaPoista
  3. Näin alustavasti muutaman päivän kokemuksella täytyy sanoa että noi toimii paljon paremmin kuin hyvin! Meillä on tullut kuistille (niistä muovinauhoista huolimatta) päivittäin 4-5 ampiaista normaalisti. Nyt noiden asentamisen jälkeen on tullut yksi neljässä päivässä! Joten ampiasjahti joka on ollut aiemmin normitouhua alkaa olla harvinaista mikä on ihanaa :-) Suosittelen testaamaan, yhden tuollaisen tekemiseen kun menee noin puoli tuntia joten todellakin vaivan väärti.

    VastaaPoista
  4. näille olis tyttärellä tarvetta,mutta kun minä tartteisin ohjeen,jotta osaisin tehdä :)

    VastaaPoista