Astun lumoukseen työntäessäni käteni saveen, tarttuessani siveltimeen, tunnustellessani uutta lankaa.. tämä blogi on puuhieni päiväkirja. Tervetuloa!

keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Mummon ja äidin aarteita

Vanhemmillani kävin kylässä.
Äiti penkoi varastojaan,
ja lahjoitti mulle tälläisen:


Se on mun mummon vanha! 

Ihan täydellinen aarre! 

Sitten äiti (lankahamsteri!) löysi tälläisen ikivanhan muovikassin:


Josta löytyivät nämä,
 villaa olevat vyyhdit:


Jotain oli kuulemma ollut suunnitteilla silloin,
markka-aikaan..



Kuittikin löytyi,
ja siitä päiväys vuodelta 1981!


Kyllä mua nauratti :-D

.
.
.
.
.

..vielä ennemmän nauratti sitten kotona:


Just nyt oon niin ikionnellinen.

KIITOS äiti! 

4 kommenttia:

  1. Ja on vielä ehjäkin vai pitikö sitä vähän korjailla kun ei edes avattu sitä että oltais nähty. Onpas se härveli erikoisessa asennossa. Sitä on käytetty niissä oransseissa tuoleissa, siinä selkänojaan kiinnitettynä istuimen puolella eli se on pöyrinyt ennenvanhaan pystysuoraan. Mutta tuossa asennossa taitaa kyllä pyöriä isot luomispuutkin, ne kun maton loimia luodaan - olikohan oikea sana..
    Ja nyt kun sitä uudelleen katson niin se voi olla jo mun mummon peruja.
    Ja nyt muistin että löytyy vielä vanha villapaidan tekele jostakin, kaivan senkin esille joskus. Se taitaa olla vanhempi kuin sinä, ensimmäinen ja viimeinen villapaidan opettelu loppui muistaakseni etukappaleen pääntiehen joten lankaa on vielä aika paljon. Hihoja en tainnut edes alotella..
    Ja kyvä kun noille kerinpuolle, vai onko nimi vyyhdinpuut, löytyi vielä käyttäjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, mullahan on ne oranssit tuolitkin, tai ainakin pari niistä :-D
      On se ehjä, siihen varmaan kiinnitin narun vaihdan että on helpompi pitää tallessa silloin kun en käytä tätä. Melkein joka toisessa sakarassa on ihan selvästi sellaisia "omia viritelmiä" mutta nehän ei haittaa ollankaan ja sellaisen joutunen varmaan itsekin jossakin vaiheessa tekemään..
      Se villapaita.. oot ollut ennen mua jotakin kokoa 32 ja mie oon pikkasen isompi, joten tuskin siitä langasta mulle paitaa tulee.. mutta kaiva vaan, ihastellaan sitten sitä lankaa ja katsotaan mikä siitä tulee..

      Poista
  2. Olipa äidillä huippu jemma :) Minäkin ottaisin mielelläni tuollaiset vastaan.

    VastaaPoista